Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

"London my town, you are what´s bringin´me down..."

Publicerad 2009-07-08 19:26:53 i Skriverier,

Hade tänkt åka ut till landet i ett par dagar, men jag blir hemmavid ett tag. Åker kanske ut i helgen istället. Skönt att vara på hemmplan en stund.

London var finfint som vanligt. Trots tidigare besök hade jag inte sett vare sig Buckingham Palace eller ens åkt dubbeldäckare eller taxi (praise the tunnelbana!) Allt det har jag alltså bockat av min lista nu. Taxiresan var dock högst oplanerad... Vi satt i godan ro i Covent Garden och tog igen oss efter en lång dag på stan. Jag skulle se vad klockan var och famlade efter min telefon som borde legat i fickan. Det gjorde den inte. Panik. Vi ringde till den och en man svarade. Han berättade att telefonen hittats på en buss och efter lite förvirring förstod vi att om vi tog samma buss tillbaka till ändhållplatsen skulle telefonen finnas där.

Bussresan visade sig ta 30 (stekheta) minuter och när vi väl klev av hade vi inte en aning om vart vi skulle. Döm om vår förvåning när en man från ingenstans kommer fram till oss. Vi tittar frågande på honom och undrar om han vet vart vi kan hitta telefonen. Jag får beskriva den och han står leendes och bläddrar i en pärm med 500 sidor fyllda med borttappade saker. När jag nämner att telefonen har en liten fotbollssko fäst vid sig spricker mannen upp i ett skratt och halar upp min telefon ur sin ficka! Vad är chanserna liksom? Det blev ett kärt kärt återseende. Efter den persen åkte vi alltså taxi tillbaka till city. En till kokhet bussresa hade tagit kål på oss

Vilken lycka!


Mycket gående uträttade vi, en del shopping och en hel del skålande. Både pappa och Stefan fyllde trots allt år. En riktigt härlig weekend blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela