Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Nya tider

Publicerad 2009-01-20 23:30:30 i Skriverier,

En historisk dag som denna ska få ett litet avtryck i bloggen. Inte mycket kan tyckas, då min röst inte ens räknades i det amerikanska presidentvalet, men en historisk dag är det likväl och jag har suttit klistrad vid TVn hela eftermiddagen, (hejdå värdefulla pluggtimmar) skrattade nervöst när Obama skulle svära presidenteden och snubblade på orden då nissen som talade innan sade helfel. Jobbig start på jobbet kan tyckas, men det blev ju bra till slut. Man vill ju att det ska gå bra för karln. Heja!

När jag satt på biblioteket i förra veckan och pluggade till hemtentan, dök plötsligt ett avsnitt upp i en av alla idéhistoriska böcker som innehöll en himlans massa låttexter. Passande nog satt jag alldeles då och lyssnade till just en av de låtar som citerades. Jag förevigade ögonblicket och jag tycker att den passar bra idag också:

Kommentarer

Postat av: Johannis

Publicerad 2009-01-21 23:15:43

Bob Dylan är fin på något vis!



Ses i morgon, Emma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela