Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Det vankas fjälluft

Publicerad 2009-04-03 18:27:37 i Skriverier,

I dag har varit den Stora Pack-dagen. Packa upp, packa ner, inse att jag har packat alldeles för mycket, packa upp, få ångest över vad jag ska ta med mig, packa ner osv osv i all oändlighet. Samma visa varje år.

Det har även inhandlats färdkost idag. Med färdkost menas alltså en fet godispåse. Jag köper sällan godis, så när jag väl står där i lösgodishimlen med en spade i handen tenderar jag att allt som oftast överdosera. Allt som är färgglatt och surt åker ner i påsen. Vad jag dock inte tänker på när jag plockar som i trans är att man efter flera timmar i en bil tröttnar rätt fort på att enbart äta färgglada sura godisar. De fräter sönder munnen efter ett tag. Och när jag då tittar ner i min godispåse har jag inget att alternera med. Surt, surt, surt vart jag än ser. Samma visa varje år.

Jag har även lite halvångest över hur mycket skolböcker jag ska ta med. Just nu är jag uppe i fem, men det känns sjukt överambitiöst, på gränsen till utopiskt. Jag kommer få ångest över allt oläst material. Och det är ju inte meningen när man är på semester. Tar jag med mig en bok, som känns realistiskt, kommer jag dock gräma mig över att de andra böckerna ligger kvar hemma och samlar damm. Suck.

Hursomhelst, det ska bli underbart skönt att andas fjälluft i en vecka, leva i långkalsonger, åka skoter och störtlopp hela dagarna.

Mycket bättre än såhär blir det inte

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-04-06 19:32:46

Det låter fint, Emma!

Ha det så mysigt!

(Kan meddela att du står med på närvarolistan. Mission completed.)

Postat av: Maja

Publicerad 2009-04-09 13:06:24

Snart har veckan nått sitt slut och du är hemma igen med ny energi och eventuellt en pandasolbränna! Go Emma Go Emma!



Glad Påsk förresten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela