Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

En ny dag

Publicerad 2008-09-14 16:47:04 i Skriverier,

Vaknade klockan 06:15 i morse och möttes av de busigaste ögonen och det bredaste leendet man kan tänka sig.

Pannkakan, aka Linnéa, var vaken och redo för en ny dag! Hennes faster, aka jag, var inte lika pigg och alert, men vad har man för chanser att somna om med världens piggaste 1½ åring brevid sängen? Inga.

Det var bara att dra på sig raggsockor (vi har svinkallt hemma!) mysbyxor och tjocktröja och bege sig till nedervåningen för att göra välling. På med barnprogram, myspys i soffan och jag började känna mig lite mer levande än död. Att Linnéa gav blanka fan i vällingen och istället gick in stenhårt för godispåsen klockan 06:25 är en annan historia... Med faster får man göra lite som man vill.

Urhärlig dag med strålande väder och fika i parken var inte heller det fy skam. Ibland har man det riktigt bra.

Vem skulle inte vakna med sol i hjärtat om man möttes av detta?

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2008-10-01 20:15:45

Jasså det så faster gör när hon är barnvakt, haha ;)

Men Linnéa blev överlycklig när hon såg en bild på sig själv. Hampe fick inte titta på era fina hästar.

Postat av: Emma

Publicerad 2008-10-10 00:04:17

Jo alltså, det blev bäst så... :)

Hampes och min bondgård var superfin!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela