Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Den Nye gjorde entré

Publicerad 2008-10-21 19:03:43 i Skriverier,

I måndags började klassen på en ny kurs och med ny kurs hänger alltså ny lärare samman. Spänt satt vi och väntade i klassrummet på vad som skulle komma in. Gubbe? Professor? Ung? Nörd? Häftig?
Svaret blev ett rungande JA.
Alla åvan nämnda punkter stämde in.
Jag hade inga glasögon, så min syn var således inte att lita på. Men jag tyckte mig genom glasrutan i dörren se en liten gubbe komma gåendes. Jag hann tänka "åh nej, tredje gubben denna termin"  innan jag insåg att mina ögon (återigen) lurat mig. Ingen gubbe här inte. Gubbkläder dock, med byxorna uppdragna till armhålorna. Fast med ringar i båda öronen, rockabilly frilla och fett läderarmbandsur på det och bilden av den nye var lätt schizofren.
Det diskuterades livligt efter lektionen. Och inte var det renässansen vi pratade om...

Vid hemkomst var det Google som gällde - måste veta lite mer om Den nye.
Resultatet var häpnadsväckande.
Hjälp!
Jag blev rädd.
Men fascinerad.

Jag kunde knappt tro att intervjuerna jag läste med Den nye, var samme man som timmen tidigare suttit och snackat renässans med oss. Tala om mångbottnad personlighet.

Han var dock en grymt bra föreläsare! Äntligen lite struktur och ordning på taket. Vår förra lärare sade inte ens hej eller presenterade sig själv innan första föreläsningen. Pang Bom och så lite total förvirring på det.

Idag var Den nyes klädsel inte lika uppseendeväckande som gårdagens. Från gubbig till... ja, sportigt casual. Föreläsningen resulterade även i att en tatuering på höger underarm avslöjades. Jag blev inte förvånad. Vad han har i bröstvårtan vet vi redan.

Snacka om spännande veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela