Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Slutpraktiserat om 9 timmar.

Publicerad 2008-05-29 14:28:49 i Skriverier,

Sista dagen på praktiken idag. Just när man har kommit in i det hela, fått till sitt skrivande, filat lite på sin intervjuteknik, lyckats komma över (en aning i alla fall) sin telefonfobi, ja då ska man sluta... Typiskt. Men sen är det sommarlov, så jag ska inte klaga. Är aningens avundsjuk på Johan på redaktionen som ska åka till fotbolls EM och bevaka Sveriges matcher. Fy faen vad grymt. Jag siktar på VM i Sydafrika 2010 istället.

Förrgår natt var den första då jag inte såg ett enda djur på vägen på min nattliga bilfärd hemåt på landsbygden. Jag blev lite besviken, det har varit som ett safariäventyr varje natt i två veckors tid annars. I går natt återställdes dock ordningen då jag fick korn på tre rådjur som ståtade uppe på en kulle bredvid vägen. Man såg bara deras mörka silhuetter och jag stannade bilen och for upp med mobilen för att fota. Men då drog de. Synd, det hade blivit ett vackert kort.

I förrgår återuppstod helt plötsligt CD spelaren i bilen! Hallelujah tänkte jag och tryckte på "open" eftersom jag ville byta skiva. Men icke. Då sade den upp sig igen. Jag fick återgå till att lyssna på brusiga radiosändningar. Landsbyden.

Men så igår fungerade den igen! Hallelujah tänkte jag och lät bli att trycka på "open", vis av mitt misstag dagen innan.
I saw her from here/I saw here from her räcker precis hela vägen mellan Gnesta och Nyköping. Perfekt. På hemvägen blir det två extra låtar eftersom jag då är på safari och håller mig en bra bit under hastighetsbegränsningen. Bra det med.

I förmiddags åt jag nog världens godaste pannkakor. Jag & mormor samarbetade (jag hällde i smeten i stekpannan...) och resultatet var himmelskt.

Nu blir det inget mer bloggande på arbetstid (fast jag får ju ändå inte betalt, så det gör nog inget...)

Sista dagen!

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2008-05-29 15:00:02

Gud vad skönt att det är över..

sista dagen för mig imorgon :)



Ja visst är det fint, hittade en sida med gratis

design.. typ bloggdesign eller något sånt hette den..



Men fan, jag vill vara med i melodifestivalen med dig!!! Jag kan ju översätta min text, är bra på engelska ;)

Postat av: Martina

Publicerad 2008-05-29 16:54:20

haha

tack för hjälpen :)

Postat av: Maja

Publicerad 2008-05-29 17:16:03

Har du redan slutat praktiken?

Imorgon är det sista dagen för mig. Idag var världens tråkigaste dag på praktiken, hade verkligen ingenting att göra. Aja, vi får se hur det blir imorgon. Men du, var kan jag kolla in Lasse Lindhs nya video, vill ju kolla in er.



Hade!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela