Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Och så var helgen slut

Publicerad 2008-05-11 23:18:31 i Skriverier,

Sitter här och är aningens konfunderad över morgondagen. Tog en titt på mitt schema (som jag inte orkat printa ut...) och upptäckte att jag börjar kl 14 imorgon. Stämmer det verkligen? Det är för sent att ringa någon och höra, vi kanske faktiskt börjar klockan 09. Aja, det visar sig imorgon...

Fantastiskt härligt väder har det varit hela helgen! Inte för att jag gjort särskilt mycket, jag har mest vilat upp mig efter veckans sjukt roliga, men intensiva vecka. Vem visste att det skulle ta en sån jävla tid att knåpa ihop ett tre minuters reportage?

Strulande kameror och datakrångel skyndade inte på processen heller. Men hell, det var mysigt att sitta i en nedsläckt  skola i en becksvart datasal klockan 23 och bli påhälsad av en vakt (vi hade visst utlöst ett inbrottslarm...) Eller sitta och sitta för den delen - efter att ha varit i skolan åtskilliga timmar och allt bara krånglade, alla hade gått hem, ingen mat på 10 timmar, övertrötthet,  var det ett utmärkt tillfälle att spela in en musikvideo. Tyckte vi. Slutresultatet kan förhoppningsvis skådas på ZTV inom en snar framtid...

Fredagen var dock ganska lugn (efter ytterligare svordomar över krånglande datorer, DVD brännare, extrahering  och till slut visningen av vårt finfina reportage) och som belöning på den intensiva veckan gick vi på inspelningen av Parlamentet. Det var första gången på hela veckan vi skrattade åt något annat än oss själva... Sen höll vi på att smälta bort inne i stan där det var 800 grader och jag hade jeans och strumpor i skorna. Man var ganska mör när man kom hem.

AIK tog sin fjärde raka seger på ett soligt Råsunda när man satte dit Malmö med 2-0 i eftermiddags - underbart! Nu blir det EM-uppehåll.

Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela