Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Kråkan och jag

Publicerad 2008-06-08 10:58:34 i Skriverier,

Skrev tenta igår. Kan inte säga hur det gick. Kanske bra. Mer troligt dåligt. Det visar sig.

När jag gick från skolan till tåget fick jag en ny kompis. En kompis med fjädrar. Någon kraxade oupphörligen när jag spatserade brevid skogsdungen och när jag tittade upp satt han där. Och stirrade på mig. Jag stirrade tillbaka, fascinerad. Så fort jag började gå, kraxade han. Och flög med. Jag gick, han flög. Och kraxade. I flera minuter gjorde vi sällskap, Håkan Kråkan Kraxmaskin och jag.
Min nya vän:

Med sin kråkblick följde han vartenda steg jag tog:



EM HAR BÖRJAT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela