Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

En stunds avkoppling med Lasse

Publicerad 2008-06-28 15:26:55 i Skriverier,


-hur fan kan man prestera så dåligt i en Konsum kö?

Lyssnade på radions sommarprogram där Lars Winnerbäck var värd.  Halvliggandes i en stol på altanen fick jag några droppar regn på mina armar och mitt ansikte. Men det gjorde inget där jag låg och blundade. Och lyssnade.

Äntligen ett vettigt program om Winnerbäck. Det krävdes att han gjorde det själv för att det skulle bli bra.
Den hajpade intervjun i Sonic var visserligen bra läsning, men särskilt mycket nytt lärde jag mig inte. Det var Linköping och det var nyponbuskar.

Programmet idag var ärligt, roligt och smart. Små anekdoter blandat med satirisk kritik och en utlämning av sin egen person på ett oväntat sätt. Bra radioröst har han också, Lasse.

-jag ska bara köpa en pläd, tack

Det är spännande att lyssna på människor som får tala om vad de vill. Än mer spännande är det kanske att lyssna på människor man tror sig veta något om. Så var det i dag. Det var inte en ny vinkel på något jag redan visste, som Linköping och nyponbuskar. Det var nytt, ärligt, roligt och smart. Kanske tyckte jag att det var bra för att igenkänningsfaktorn var hög? Prestationsångest i Konsumkö vet jag allt om.

-have a nice day, sir
-you day

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela