Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Dagen efter

Publicerad 2008-02-22 14:13:06 i Skriverier,

Gårdagen bestod av plugg och tenta. Vaknade på morgonen efter en natt av mardrömmar. Drömde att tentan hölls på spanska och tja, det är tre år sedan jag läste spanska så de kunskaperna är ju inte direkt på topp. Kände den där obehagliga klumpen i magen i samma sekund jag slog upp ögonen. Åt frukost innan jag satte mig för att plugga i ett par timmar. Pillade i mig lite lunch också, men jag mådde mest illa...
Försökte sjunga bort min oro och stod och gastade i ett par minuter innan jag satte mig på bussen till skolan. Mötte upp med lika nervklena klasskamrater och vi satt och pluggade/gjorde varandra nervösa mellan kl 14-17 innan vi åt lite och släpade oss upp till tentasalen. Kl 17:30 var vi på plats, men eftersom tentan inte började förrän 18:00 pratade vi hysteriskt om andra saker i en halvtimme innan sanningens ögonblick var inne.
Jag kände mig helt opepp när jag skrev, hade verkligen ingen energi kvar i kroppen efter en lång dag av oro. Jag har ingen aning om hur det gick. Sorgligt nog är jag medveten om att jag helt missade en fråga: gjorde den klassiska missen "åh vad jobbigt, jag hoppar över den här frågan och går tillbaka till den sen..." Problemet var att jag glömde gå tillbaka till den eftersom de andra frågorna tog sån jäkla tid. Med 4 minuter kvar insåg jag min miss men då var det kört. Klockan var 21 och vi fick inte sitta längre. Bye bye 5 poäng.
Tog sen sista bussen hem, 21:45 och gladde mig över att tentan var avklarad. Det visar sig senare hur det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela