Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Börjar komma igång

Publicerad 2008-02-07 19:22:44 i Skriverier,

Häromdagen vaknade jag av ett pipande ljud i rummet. Vad är det som låter? tänkte jag i mitt fortfarande halvsovande tillstånd. Jag låg och funderade ett tag, tills jag insåg att det faktiskt var jag själv som pep. Eller, det var min näsa som pep. Min totalt igensnorade näsa.  piiiiiiiiiiip.
Tillståndet har dock förbättrats under de senaste dagarna och jag vaknar inte längre av att jag piper. Hostan håller också på att ge med sig (peppar peppar)

Har gått ett par veckor på journalistlinjen nu och det känns så jäkla bra. Sköna lärare, bra klasskompisar och kul uppgifter. Till skillnad från tidigare högskolestudier känner jag att jag faktiskt kommer ha praktisk nytta av det jag lär mig nu. Och jag har roligt, det är det viktigaste. Har en halvjobbig uppgift till imorgon bara, men det ska nog ordna sig. Alla känner likadant. Vi ska skriva ett referat på en två-timmars föreläsning vi var på i eftermiddags. Jag ska nog börja nu, så slipper jag sitta med den imorgon halva dagen. Imorgon ska jag bara vara ledig och njuta.

Sen blir det inflyttningskalas på lördag, fy vad kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela