Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Jag klarade den!

Publicerad 2007-10-25 21:46:15 i Skriverier,

Idag gick det att hämta sin tenta. Nervöst. Ju längre tid det gått mellan skrivtillfället och resultatet, ju fler negativa tankar har man hunnit samla på sig, man tror att det gått åt helvete och jag var i stort sett ett vrak. Men det hade gått bra! Skönt som tusan, det hade varit en mardröm att behöva göra om den. Hysteriskt plugg & 4 timmars hjärntömmande tenta igen vete fan om jag hade pallat. Fast nu väntar iofs en veckas ångest igen, eftersom vi har en hemtenta som ska in nästa vecka. Men det ska nog gå bra det med. Börjar imorgon, så att jag kommer igång tidigt och slipper sitta uppe halva natten dagen då tentan ska in... Som jag annars brukar vara så bra på. Jag vet från erfarenhet att jag jobbar som bäst när jag har tidspress på mig, men det kan ju vara skönt att slippa det onödiga oket någon gång också.

Lite ledsamt är det att vi idag hade vår sista föreläsning med honom. Det har varit några fascinerande veckor.

Idag överraskade jag mig själv och gav bort 100 spänn till en totalt främmade människa. Det gick så fort att jag knappt fattade vad jag själv gjort. Sen ångrade jag mig när jag insåg att jag är en fattig student, men what the hell - jag kunde ju knappast gå och be om att få tillbaka pengarna... Så 100 spänn fattigare, och säkert lurad, men det är smällar man får ta.

~säg till Viola att hon lyser~

image101

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela