Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Falsksång och fotboll

Publicerad 2007-05-05 13:15:24 i Sport,

Idag blir det fotboll fotboll fotboll! Ska ta bilen och kolla på mitt lag som har hemmamatch i solskenet. Jag har kört bil två gånger med min gipsade arm och ja... det är väl egentligen inget att rekommendera, eftersom jag inte kan hålla i ratten med vänster hand. He he... Men det har gått bra hittills och det tar bara ett par minuter med bilen, så jag lär inte kunna åsamka så himla stor skada under den tiden. Jag kör sakta. Och försiktigt. Utan automat hade det aldrig gått. Knepigast av allt är att parkera. Try that with one hand and a big car... Återigen - tur att det är vänster tumme och arm som är i gipspaket. Annars hade dessa 5 veckor varit betydligt mer komplicerade. Bara 2 veckor kvar, wohooo!
Efter matchen blir det till att rejsa (...) hem fortast möjligt, eftersom AIK-Helsingborg spelar kl 16. Kom igen Gnaget. Samtidigt ska jag vara social med våra gäster som kommer någon gång runt den tiden... Hmmm.

Valborgshelgen spenderades på landet och det var helt underbara dagar. Sol, grilla, blå himmel, fotboll, bygga veranda, blåsbubblor, plantera potatis och inte att förglömma - Singstar! Efter denna helg står det helt klart att jag är den enda av syskonen som fick musikgenen av pappa... Det är helt otroligt vad omusikaliska mina bröder är. De var så dåliga att det blev stor komik bara de öppnade munnen tillslut... Den av dem som jag trodde hade lite takt och tonkänsla var överraskande den som var obestridligt sämst, alla kategorier. Han var, på något vis, all over the place på tonskalan; över, under (ibland både och samtidigt) men aldrig riktigt on the spot. Stackarn. Han trodde han var bra. Den andra av dem hittade ett fint falsettläge där han faktiskt lyckades pricka "rätt" toner ganska många gånger. Han var överraskande bäst av dem två. Best of the worst, så att säga. Riktigt roligt. Fast trots bröl och falsksång, somnade barnen, varav ett t.om satt i famnen på sin falsksjungande pappa, så något rätt kanske han gjorde...

Nej, nu blir det fotboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela