Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

The Fine Arts Showcase

Publicerad 2007-07-20 23:49:02 i Musik,

Aaah, what a lovely lovely day. Solsken och vackert väder hela dagen, nice middag i stan med girlsen och slutligen spelningen på Trädgårn.

Vi åkte in med Brutus till stora staden och det hutlöst dyra parkeringsgaraget. Sedan intog vi en härlig middag på Jensens (alltför längesedan sist!) och plåstrade om våra ömma fötter på en stentrappa. En av oss droppade av (traitor...) medan vi andra begav oss till Kungsholmen och Trädgårn.  Äntligen, äntligen fick jag se Gustaf Kjellvander live. Det tog ett par år bara... Förra året skulle jag se honom på Debaser, men då kom visst en fjällresa ivägen. Det gäller att passa på när han väl är i Sverige, vilket inte är ofta, sanna mina ord! Schysst spelning, lite halvtaskigt ljud bara. Han spelade mest låtar från nyaste skivan, men även en del gamla, som min favorit "Brother in black" 

you are my friend, my brother in black/and once you´ve escaped you cannot come back/oh by some way, by some foolish design your body aged much quicker than mine...

Pratstund med Gustaf efteråt, det var nice. Bra att jag tagit med två skivor att signera. Det blir alltid lite extra roligt att ha dem i skivstället då. De blir liksom personligare... Eller nåt.
Sen blev det barfotapromenad tillbaka till bilen i garaget och hemfärd, till tonerna av årets Melodifestivallåtar.

Very nice day, indeed

"Ja, men det är ju du - från MySpace!"


GK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela