Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Wow, ljudeffekter i min hjärna!

Publicerad 2007-01-16 22:43:19 i Skriverier,

Imorse när min klockradio ringde var min första tanke "fan vilken dålig mottagning det var på denna kanalen!" Jag går upp och hör i mitt yrvakna tillstånd en obekant röst från nedervåningen ropa - Godmorgon! Äuhm... godmorgon? lyckas jag få fram efter några försök - såhär i sjukdomstider måste jag mjuka upp stämbanden i typ 48 timmar innan jag ska prata, annars får jag inte ur mig ett ljud. Trots mitt yrvakna tillstånd och morgonröst x1000 hör jag att även min röst inte låter som den borde göra. Vad står på?
Jag traskar ner för trappan, in till frukostbordet (som i några veckor är placerat i vardagsrummet, eftersom köket genomgår en helrenovering... därav diskning i tvättstugan) och ber mamma säga något.
-Säga något? får jag till svar, och de två orden bekräftar vad jag redan anat: mitt högra öra har kollapsat. Det var mamma som var den obekant rösten i vardagsrummet... 
Det är inte den där vanliga "jagharlockiöratsådetlåtersomattniallainklusivejagsjälvpratarienlåda locket" nej, snarare "shitdulåtersomenjävlarobot!" Så otroligt svårt att beskriva hur jag hörde, allt jag kan säga var att det var mycket obehagligt, men samtidigt humoristiskt. Varenda människa lät som något hämtat ur Star Wars så fort de öppnade käften. Värst var det att lyssna på radio. Wicked.

Någonstans under dagens lopp avtog denna sjuka ljudeffekt i min hjärna, jag noterade inte riktigt när. Helt plötsligt upptäckte jag (till min stora glädje) att folk lät som folk igen. Fast locket i örat är ju fortfarande kvar... Så nu är det back to "jagharlockiöratsådetlåtersomattniallainklusivejagsjälvpratarienlåda locket"
Dessutom har jag börjat hosta like a mad person igen. Efter 6 veckors konstant hostande, hade det äntligen börjat ge med sig. Men nejdå, här ska hostas. Ont i halsen på det också. Lovely. Borde kanske försöka få tag i en läkare.

Nu har jag gnölat färdigt, så nu går jag och lägger mig. Ska bli spännande att se till vilken ljudeffekt jag vaknar upp imorgon!

Kommentarer

Postat av: Bella

Publicerad 2007-01-17 19:27:44

Ojojoj.. stackars Slobo! Du borde verkligen gå till doktorn.. =/ Men du jobbar väl ändå? Eller e du hemma? Imorrn kommer ju jag! Fast till fel sida.. =(

Men d e kanske inte så konstigt ändå, jag o Stephan var ju själva nästan hela förra veckan fast alla barn var där, o Lea o Tanja var ensamma. Dom verkar tycka att man klarar sej på två... :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela