Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Nobel

Publicerad 2007-12-10 15:10:20 i Skriverier,

Hemma igen efter utflykten. Tanken var väl halvt att spana på julklappar, men jag kom visst hem med några nya skor. Till mig själv. Men de hade så fina namn som Tindra och Hilda och vem kan motstå då?
Kom på mig själv när jag körde att det var länge sedan jag åkte på motorvägen. Kände mig som värsta nybörjaren. Nästan. Måste spola rent rutan varje minut eftersom det är ett sådant jäkla dyngväder. Har solen lyst ens en sekund idag?

Har suttit och kikat på Nobelsändningarna, Al Gore höll ett låångt och bra tal. Undrar hur länge han hade fnulat på det? Stammade inte en enda gång. On a different note: Jag längtar tills de tågar ner för trappan då man kan spana in vad folk har på sig! Brukar alltid vara någon som gör bort sig... Svårt att se uppklädd ut och inte utklädd för de som vanligtvis inte går på galaföreställningar stup i kvarten. Jag menar, för Silvia faller det sig ganska naturligt att bära 2kg juveler runt nacken + tiara och festblåsa, medan andra kanske inte har samma förutsättningar att svassa runt iförd klänning. Herrarna har det lättare. Inte lika lätt att göra bort sig.
Jag väntar med spänning...

Idag är det exakt 1 år sedan Christer Fuglesang sköts upp i rymden. Det var så coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela