Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Slut på sommaren

Publicerad 2007-08-30 13:05:12 i Skriverier,

Skolan rullar på nu, börjar komma in i det hela igen. Det tar ett tag att vänja sig vid rytmen. Papper överallt, kompendier, litteraturlistor och svårbegripliga anteckningar. Sweet oordning.

Nu börjar hösten krypa in under skinnet på en. Inga varma vindar längre och färgerna blir en aning dovare när man stiger ut. Men jag gillar det. Det är inte lika hysteriskt som på sommaren. För varmt, för kallt, bada, picnic, varmt, mygg, svett, fästingar, bastuvarmt i bilen, smält glass, skvalmusik, varmt... Nu är det konstant kallt och fina färger och allt är bra så.

Lite missnöjd över att det inte blev någon paddling i år, det brukar vara trevligt. Gnesta by sea är oslagbart. Kanske man kan höstpaddla? Då behöver man inte oroa sig för sönderbrända axlar iallafall. Kanske sönderfrusna bara.

September är bara 2 dagar bort och då träder vi in i födelsedagshysterin i denna familj. Bara att dra ett djupt andetag och förbereda sig på kalas i stort sett varje dag... Jag har för en gångs skull önskat mig något konkret och eftersom mamma mumlade något om att hon måste till IKEA så behöver jag bara sätta ihop 1+1 för att förstå vad hon ska göra där... Härligt!

Lunch nu, sen en tripp till stan för att spana in lite kurslitteratur och jämföra priser. Har en känsla av att jag kan spara in en del genom att köpa på nätet.

Varför kan 1/5 av USAs befolkning inte peka ut USA på en världskarta? Det är tydligen sydafrikanernas fel. Och irakiernas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela