Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Lugnet och musiken

Publicerad 2007-08-02 19:52:09 i Skriverier,

Hemkommen efter några dagar på landet. Det är så otroligt härligt att bara vara där. Det är ett annat tempo än hemma. Lugnt. Avstressande. Skogspromenaden ner till ängen och bastun, vidare ner till sjön, så som det alltid har varit. Badbryggan, mindre nu än då, men ändå på plats. Sniglarna på stigen och snickarboen står där den står. Fridfullt.

Vi var ner till sjön och fiskade en eftermiddag - det var längesedan sist! Tror aldrig att det har nappat så mycket som det gjorde då.
Jag har ätit alldeles för mycket mat. Det blir lätt så. Helt överfull har jag varit de här dagarna.. Jag behöver nog en matavgiftning... Fast igårnatt (!) spelade vi badminton, så lite nyttig har jag ju varit. Badminton är verkligen grymt roligt! Och träningsvärkframkallande.

Kom som sagt hem idag, och jag möttes av en underbart härlig uppdatering av Christian Kjellvander! Nästan för bra för att vara sann, jag trodde knappt på den själv. Hans bil pajade häromdan, och i väntan på hjälp filmade han sigsjälv (God bless the mobiltelefon!) när han framför en ny låt från skivan som släpps i oktober. Så otroligt fin. Med hunden i baksätet och allt.

When the mourning comes


"Touch these days and I´ll kill you..."

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2007-08-02 21:18:53

Hej där! Det låter verkligen jätteskönt det där med stugan, önskar jag hade en på kusten! Kram Julia

Postat av: Fredrik

Publicerad 2007-08-06 00:09:24

Alltså, det här med att fiska... har aldrig förstått charmen... Det känns bara äckligt att fiska... kladdigt, blött och så luktar det illa. haha. nog tur att vi alla är olika och gillar olika saker. ha det

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela