Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Lång dag

Publicerad 2007-08-31 17:30:34 i Skriverier,

Satt uppe sent igårkväll och kollade på AIK-Metalurgs, så skoldagen idag har varit otroligt låång... Föreläsning på morgonen i ett par timmar, sen läsa, läsa, läsa, äta, läsa, diskutera, läsa lite mer och sedan seminarie i en timme. Det gick bra, men det är ju så seeeegt att bara stirra i en bunt med papper, stryka under, analysera, reflektera, diskutera mm i ett par timmar (när man dessutom lider av halv sömnbrist), för att det hela sedan ska mynna ut i ett seminarie där läraren ändå pratar 50% av tiden.
Jaja, nu är det helg och jag ska ladda batterierna på landet. Det är så otroligt härligt att vara där på hösten. Tända en brasa, de knarrande golven, det kalla vattnet och den härliga höstlukten som snart borde infinna sig. Det är som balsam för själen. Måste dock ta med mig kursmaterial att läsa, men även det blir mysigare på landet.

Idag är det exakt ett år sedan jag tog mitt körkort. Scheisse vad tiden har gått fort! Undra hur många mil jag samlat på mig?

Ajö, nu åker vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela