Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

AIK igen

Publicerad 2006-09-18 19:31:09 i Sport,

Åh.. en ny arbetsvecka har börjat. Jag är kanonförkyld (dagisbacillerna anfaller som vanligt) men det funkar ändå helt okej. Barnen är helt underbart söta och snälla. Tur att man blir omtyckt av dem! Annars skulle man ligga pyrt till. Är otroligt trött p ga sjukdom i kroppen. Men det är bara att härda ut.

Lite sur över att jag inte vann budgivningen på Tradera som tog slut igår. Jag hade nästan räknat med att göra det. Snopet! Aja, there are other ways to get hold of that CD singel, bara det att det är mer komplicerat och far more expensive... Men vad gör man inte för en raritet?


Gårdagskvällen var perfekt! Bestämde att jag skulle åka in till Råsunda och kolla på AIK-Häcken och det hela blev en riktig familjehistoria... 3 kusiner, en bror, en brorsfru, en brorson och en morbror möttes upp och satt tillsammans. AIKare är vi allihopa, allihopa, allihopa... 

Den underbart härliga kvällssolen sjönk över Råsunda:
97180-26

... och lyste matchen igenom på oss 15 000 i publiken
97180-25


Första halvlek var riktigt underhållande och kul att se på, enda negativa var att målen uteblev...
Men det blev det ändring på i andra, när darling Mats Rubarth ordnade straffen som Markus Jonsson satte säkert och spikade resultatet 1-0 (som kunde (borde?) ha varit 5-0...)


97180-27
"rock´n roll med raggar-rubarth"

3 nya underbara poäng och vi befäster serieledningen! Men jag vågar inte tro än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela