Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Guldbollen!

Publicerad 2006-11-14 10:36:31 i Sport,

Och det blev Fredrik Ljungberg som tog hem Guldbollen i år. Bra. Fast jag höll en tumme på Linderoth. Men Freddie går bra han också...

freddie

Tobbe blev i allafall utsedd till Danmarks bästa spelare...

I övrigt var Fotbollsgalan en ganska trist tillställning, men igen kalkon som Anrell förtjust förespådde (och hoppades på...) Lite tråkigt är det att man har skippat att låta vinnarna hålla nervösa tacktal. Istället blir det krystade intervjuer med frågor som "har du någonsin varit bättre?" Bra svarat av Allbäck: -Jag har aldrig varit äldre. Dumma frågor besvaras med sarkastiska svar.

Roligast var Lasse Lagerbäcks hyllningsvideo och sång till Zlatan. Då skrattade jag så jag vek mig dubbel. Härligt Lasse! Självdistans är uppfriskande.

Kul att Rami blev årets målvakt! Jag håller på honom. Ljungbergs pik om Ramis kläder var skön. Undrar om Hedman är med i målvaktssnacket nästa år, nu när han är klar för Chelsea? Helt sjukt.

Och äntligen har jag fått hem min efterlängtade CD skiva! Det tog sin lilla tid... Släpptes i maj 1995, med den creddiga titeln "Small Lesbian Baseball Players" Äntligen är den i mitt trygga förvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela